Συμβουλές για σωστό διάβασμα δευτερευόντων μαθημάτων

Date: October 7, 2014 Author: mastortz Categories: News

Άν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που του διδάσκουμε τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει είπε η Μaria Montessori.
imageΜόλις ξεκινήσουν τα δευτερεύοντα μαθήματα στο σχολείο δηλαδή ιστορία ,γεωγραφία, θρησκευτικά κ.λ.π αρχίζει ένας αγώνας διαβάσματος μεταξύ των γονιών και του παιδιού.
Πώς πρέπει να το διαβάσει;
Πώς πρέπει να το μάθει;
Συχνά οι γονείς πέφτουν στην παγίδα, να το διαβάζουν εκείνοι και να ακούει το παιδί.
Να του επιμένουν, αν έχει κατακτήσει την ανάγνωση, να το διαβάσει πολλές φορές για να το μάθει.
Ώσπου στο τέλος  κουράζονται και οι δύο ,χωρίς να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Υπάρχουν όμως τρόποι, που μπορεί να διδαχτεί το παιδί από την αρχή και να το βοηθήσουν για όλη την υπόλοιπη σχολική του ζωή, απλουστεύοντας του το διάβασμα και φέρνοντας καλά αποτελέσματα .Δημιουργώντας ανεξαρτησία και αυτονομία στην μελέτη του.
Ας δούμε μαζί κάποιους τρόπους, που μπορούμε να διδάξουμε το παιδί και να το βοηθήσουμε να κάνει ευχάριστη και πιο εύκολη την διαδικασία του διαβάσματος του.
-Βρείτε και κυκλώστε λέξεις κλειδιά σε κάθε παράγραφο με διαφορετικά χρώματα.
-Βάλτε υπότιτλο δίπλα σε κάθε παράγραφο ώστε να θυμίζει το νόημα της,
-Επιλέξτε ένα χρώμα για κάθε παράγραφο ώστε να υπογραμμίσετε 1 η 2 παραγράφους τις οποίες και θα μάθει το παιδί. Μέσα  σ αυτές πρέπει να βρίσκεται και η λέξη κλειδί καθώς και ο υπότιτλος να αναφέρεται σ αυτές.
-Μετά μπορείτε να κάνετε ένα σχεδιάγραμμα με τις χρωματιστές λέξεις κλειδιά και διαβάζοντας αυτό το παιδί κάνει επανάληψη σε σύντομο χρόνο.
Το σχεδιάγραμμα μπορεί να έχει κάποιο θέμα σχεδίου όπως μια σκάλα που ανεβαίνει η κατεβαίνει, ένα δέντρο που γράφουμε στα κλαδιά του, μια ομάδα από φούσκες με διαφορετικά χρώματα η οτιδήποτε σκεφτούμε που μπορεί να γίνει σχέδιο αναπτυσσόμενο.
-Αν υπάρχει δυσκολία να θυμηθεί κάποιο διάλογο μπορούμε να τον κάνουμε μαζί του σαν θεατρικό παιχνίδι η και να ζωγραφίσουμε κάτι από την ιστορία ώστε να το βοηθήσει καλύτερα.
Ας διδάξουμε τα παιδιά ότι το διάβασμα είναι απόλαυση είναι ταξίδι στην γνώση, είναι διασκέδαση… αρκεί να βρούμε τον τρόπο να το απλουστεύσουμε και να το φέρουμε στα μέτρα των δυνατοτήτων μας ο καθένας.
Ας βοηθήσουμε τα παιδιά να μπουν ευχάριστα στον μαγικό κόσμο του διαβάσματος και να μην τον αποφεύγουν.
Πένυ Λαμπροπούλου
Ειδ.παιδαγωγός – ψυχολόγος

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,