ΡΥΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ
Ο ρυθμός στην αποκατάσταση της Δυσπραξίας είναι εξίσου σημαντικός όσο και σε άλλες διαταραχές. Στην Δυσπραξία βρίσκει ένα λόγο παραπάνω να ενταχθεί στην θεραπεία λόγο του συντονισμού που μας δίνει και μιλώντας για Δυσπραξία δεν είναι άλλο από διαταραχή συντονισμού κινήσεων.
Λέγοντας ρυθμός όπως έχουμε αναφερθεί ξανά εννοούμε την οργανωμένη διαδοχή των κινήσεων. Ας το δούμε όμως λίγο στην πράξη.
Έχουμε για παράδειγμα ένα παιδί που δεν μιλεί και δυσκολεύεται να ακολουθήσει την διάδοχη μέσω επανάληψης (μίμηση) της λέξης ΠΑΠΙ. Δίνοντας κίνηση στην συλλαβές (πχ χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι κάθε φορά που αλλάζει η συλλαβή) βοηθάμε το παιδί να ακολουθήσει ένα ρυθμό. Χτύπος και συλλαβή αυτό είναι κ μια βασική μορφή συντονισμού κίνησης (συντονίζω την σωματική κίνηση με την παραγωγή ομιλίας) αυτό γίνεται κατά βάση και στα παιδικά τραγούδια πχ στο¨ χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ¨. Με την μόνη σημαντική διαφορά ότι εμείς στην αρχή ζητάμε την ακολουθία του λόγου στον ρυθμό μας όχι της σωματικής κίνησης διότι είναι πιο περίπλοκο για το παιδί. Αν φυσικά πετύχουμε κ τα δυο είναι σαφώς καλύτερο απλά να ξέρουμε κάθε φορά που να εστιάζουμε. Εναλλακτικά θα μπορούσε να συνδυαστεί συλλαβές και κίνηση Κεφαλής δεξιά – αριστερά.
Στην ουσία λοιπόν βάζοντας ρυθμό στις κινήσεις μας, βοηθάμε το παιδί τόσο οπτικά όσο και ακουστικά να συντονιστεί και να αποδώσει σε μια τέτοιου είδους δραστηριότητα.
Είναι πολλά τα οφέλη του ρυθμού στην καθημερινότητα μας κ ένα από αυτά είναι η οικειοποίηση και η ένταξη του σε θεραπείες λόγου και ομιλίας ανεξαρτήτως διαταραχής. Σήμερα παραθέσαμε μια απλή δραστηριότητα σε συγκεκριμένη διαταραχή μπορεί όμως να ενταχθεί σε πολλές ακόμη δραστηριότητες.
Σαμοϊλη Μάγδα
Λογοθεραπεύτρια
Δείτε εδώ σχετικά άρθρα για την λεκτική δυσπραξία : ΛΕΚΤΙΚΗ ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ