7 Τρόποι για να παίξετε με τα Μαθηματικά

Date: June 9, 2016 Author: mastortz Categories: News

 

Με τις παρακάτω δραστηριότητες μπορεί το παιδί να κατακτήσει ή να εξασκήσει δεξιότητες που  αφορούν  στην μαθηματική σκέψη, με την βοήθεια παιχνιδιού, χειροτεχνιών και διάφορων άλλων κατασκευών αποφεύγοντας την στείρα και βαρετή εκμάθηση μαθηματικών.

 

 

  1. Με τα δυο μας τα χεράκια.

13239137_1719435128333068_4014758257468616290_nΑφού σχεδιάσει το ίδιο το παιδί τα δικά του  χέρια σε ένα χαρτόνι ή σε αφρώδες υλικό χειροτεχνίας (για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα) κολλάμε Velcro σε κάθε δάχτυλο και στην παλάμη του κάθε χεριού  και…. Ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε! Με αυτή τη δραστηριότητα μπορεί το παιδί να μάθει απλή αρίθμηση ή σε μεγαλύτερες ηλικίες, να εξασκήσει τις πράξεις  πρόσθεση και αφαίρεση.

Πόσο κάνει, λοιπόν, 2+3…..για να δούμε.

 

 

  1. Jenga

13178842_1713203738956207_406705945615418461_n

 

Γνωστό παιχνίδι σε όλους μας το Jenga. Αλλά πως μπορεί το παιδί να εξασκήσει τις μαθηματικές του δεξιότητες με αυτό το παιχνίδι; Αρκεί να κολλήσετε πόστ  με διάφορες πράξεις πάνω σε κάθε τουβλάκι και μια διαφορετική έκδοση Jenga είναι έτοιμη! Σκοπός του παιχνιδιού είναι να μην πέσει ο πύργος αλλά και να γίνονται σωστά οι πράξεις από τον κάθε παίχτη. Αφού τραβήξει το παιδί ένα τουβλάκι, χωρίς να ρίξει το πύργο, πρέπει να λύσει σωστά την πράξη για να το τοποθετήσει ξανά στην κορυφή. Έτσι, τα μαθηματικά γίνονται παιχνιδάκι.

 

 

 

3.Τουβλάκια και πλαστελίνη

12717991_1697096983900216_5838497685542849350_n

 

 

Ένας άλλος τρόπος για να εξασκήσει το παιδί παίζοντας τις πράξεις των μαθηματικών, είναι να  τοποθετήστε όπως θέλει τα τουβλάκια και  δημιουργήσει με πλαστελίνη τα σύμβολα των πράξεων. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Πόσο κάνει 4+3=…….;

 

 

 

 

 

 

 

4.Χειροποίητο αριθμητήριο

13240556_1716398488636732_2870935435956365016_n

 

(Υλικά για την κατασκευή: ξυλάκια για σουβλάκια, γλωσσοπίεστρα, χάντρες)

Όλοι μας ξέρουμε ή και έχουμε μετρήσει τις διαφορετικού σχήματος και χρώματος χάντρες του αριθμητήριου. Πως όμως μπορούμε να μετατρέψουμε αυτόν τον διαχρονικό  τρόπο εκμάθησης μαθηματικών σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι;

Φτιάχνοντας το παιδί το δικό του αριθμητήριο και βάζοντας την δική του πινελιά, εξασκεί δημιουργικά την μαθηματική σκέψη.

 

 

 

  1. Τα καρπούζια του καλοκαιριού (και όχι μόνο)

13423984_1726773497599231_7390515840645633094_n

 

Τα κουκούτσια του καρπουζιού είναι ένας καλός και πολύ διασκεδαστικός τρόπος για να ενισχύσουμε την ταύτιση του αριθμού ,που αναγράφεται σε κάθε φέτα καρπουζιού με την ποσότητα, δηλαδή, το πόσα κουκούτσια θα τοποθετήσει τελικά το παιδί σε κάθε φέτα καρπουζιού. Για περισσότερη διασκέδαση, μπορεί το παιδί να τοποθετεί κάθε φορά τα κουκούτσια με μια τσιμπίδα ή ακόμα και να τα ζωγραφίζει με νερομπογιές ή δαχτυλομπογιές.

 

 

 

 

  1. Το καλάθι της πρόσθεσης

13267759_1718905125052735_7601459110880881248_n

Ένα παιχνίδι για να κατακτήσει  το παιδί ή να εξασκήσει τον μηχανισμό της πρόσθεσης είναι το παρακάτω. Χρησιμοποιούμε τουβλάκια, μπαλάκια, αυτοκινητάκια,  χάντρες, pom pom ή ότι άλλο. Έτσι, τοποθετούμε στα ξεχωριστά πλαστικά ποτηράκια μιας χρήσεως (που έχουμε κόψει τον πάτο) τις ποσότητες που θέλουμε να προσθέσουμε(π.χ. 2 μπαλάκια στο ένα ποτήρι και 4 μπαλάκια στο άλλο) και το σύνολο των αντικειμένων που έχει μαζευτεί στο καλάθι της πρόσθεσης, είναι και το αποτέλεσμα. Τώρα ξέρω ότι 2+4 μας κάνει 6. Εύκολο και πολύ διασκεδαστικό!

 

 

 

  1. Parking

12193328_1645062745770307_4215852207017794753_n

 

Το αγαπημένο παιχνίδι των περισσότερων αγοριών  είναι τα αυτοκινητάκια. Ωστόσο, αποτελούν και μια  ευκαιρία για τους γονείς να μάθουν στο παιδί τους μαθηματικά παίζοντας.

Αφού δημιουργήσουμε ένα Parking για τα αυτοκινητάκια μας από χαρτόνι, φτιάχνουμε για το καθένα από αυτά μια θέση που θα αναγράφεται ένας αριθμός. Μετά, αριθμούμε όλα μας τα αυτοκινητάκια και είμαστε έτοιμοι να παρκάρουμε! Το παιδί πρέπει να τοποθετήσει το κάθε αυτοκίνητο στην σωστή θέση ξεκινώντας από την θέση Parking με το νούμερο ένα.

 

 

σχετικά άρθρα :5 Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας

Tags: , , , , , , , , ,