Πότε το παιδί παρουσιάζει ενδείξεις για μαθησιακές δυσκολίες;
Συνήθως το παιδί στο τέλος της πρώτης δημοτικού παρουσιάζει κάποια προβλήματα. Όταν αποκλειστεί μετά από έλεγχο ειδικού ότι πρόκειται για ανωριμότητα, τότε πιθανόν είμαστε μπροστά στα πρώτα δείγματα δυσλέξίας ή μαθησιακών δυσκολιών.
Ποιες είναι αυτές οι ενδείξεις;
- Δυσκολία να διαβάσει (αργός ρυθμός, συλλαβική ανάγνωση, παραλείψεις, αντικαταστάσεις γραμμάτων και συλλαβών)
- Δυσκολία στην κατανόηση.
- Χάσιμο της σειράς του κειμένου κατά την ανάγνωση.
- Λάθη στην αντιγραφή (τετράδιο – πίνακας)
- Δυσκολεύεται να διηγηθεί κάτι που δίαβασε ή έζησε.
- Δεν προλαβαίνει να τελειώσει τις εργασίες.
- Δυσκολεύεται να γράψει και να ολοκληρώσει μια άσκηση χωρίς βοήθεια.
- Παραλείπει γράμματα, μπερδεύει συμπλέγματα όπως (τς, στ, τζ, μπ, ντ)
- Καταργεί τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων.
- Δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης.
Οι μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζει ένα παιδί δεν έχουν καμία σχέση με την νοημοσύνη του, αντιθέτως πρόκειται για ιδιαίτερα έξυπνα παιδιά, που λόγω του ότι ο εγκέφαλος προσλαμβάνει και επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο τις διάφορες πληροφορίες, παρατηρούνται αυτές οι δυσκολίες.
Αυτό που χρειάζεται είναι να εντοπιστούν οι δυσκολίες, να τις αναγνωρίσουμε και να το βοηθήσουμε με ειδική αντιμετώπιση.
Όσο πιο γρήγορα επέμβουμε τόσο πιο γρήγορα και καλά αποτελέσματα θα έχουμε.
Πένυ Λαμπροπούλου
Ειδ. Παιδαγωγός – Ψυχολόγος