Προτεινόμενες Καλοκαιρινές Δραστηριότητες

Date: July 25, 2014 Author: mastortz Categories: News

kalokairines drathsriotitesΤα σχολεία έκλεισαν αλλά η μάθηση δεν πρέπει να σταματάει ποτέ. Μπορεί να δοθεί μέσα από το παιχνίδι και τις καθημερινές δραστηριότητες έτσι ώστε να γίνει πιο ευχάριστη και αποτελεσματική. Καλό είναι να εφοδιάσουμε τα παιδιά με παιχνίδια που αντιστοιχούν στην ηλικία καθώς και στις  δυνατότητες τους  και να τα απομακρύνουμε όσο γίνετε περισσότερο από τους υπολογιστές, τηλεόραση, dvd, τάμπλετ και κινητά.

Καλοκαίρι σημαίνει παιχνίδι έξω, στην θάλασσα, στη φύση, στο δάσος, βολτα στο λιμάνι κλπ.

Η βιωματική μάθηση είναι αυτή που εδραιώνεται στην μνήμη του παιδιού. Αγγίξτε, ανακαλύψτε, μυρίστε, νιώστε, περιγράψτε, διηγηθείτε.

Αν υπάρχει φαντασία και όρεξη κάθε στιγμή μπορεί να γίνει μάθηση.

 

  1. Στην Άμμο

(το καλοκαίρι είναι μια ευκαιρία να έρθουν όλα τα παιδιά κάθε ηλικίας σε επαφή με την αίσθηση της άμμου)

  • Παιχνίδι και κατασκευές με κουβαδάκια και φτυάρια. Εφοδιαζόμαστε με πολλές φόρμες και εργαλεία για παιχνίδια στην άμμο. Ζητάμε από το παιδί να μας φτιάξει συγκεκριμένα πράγματα ή και αυτά που εκείνο θέλει και στο τέλος μας περιγράφει αυτό που έφτιαξε.
  • Ζωγραφική (ελεύθερο ή αντιγραφή σχεδίου ή ολοκλήρωση μιας εικόνας π.χ. φατσούλα, σχήματα, γράμματα, αριθμούς, ένα σπίτι  κ.α) δημιουργεί με τα χεριά το δάχτυλο τα πόδια ή και με ένα ξύλο που βρήκατε στην εξερεύνηση της παραλίας.
  • Κρύβω αντικείμενα σε ένα κουβαδάκι γεμάτο με άμμο και ζητώ από το παιδί να τα βρει με κλειστά τα μάτια, ανακαλύψτε, αγγίξτε και περιγράψτε.
  • “Κρυμμένος θησαυρός”  Περιφράζω ένα χώρο (π.χ. ο χώρος κάτω από την ομπρέλα) κρύβω ένα ή περισσότερα αντικείμενα και ζητώ από το παιδί να το βρει.
  • Φτιάχνω ένα διάδρομο με λακκούβες, διαδρόμους ή και εμπόδια και του ζητάω να τον ακολουθήσει. Στο τέλος καταλήγει στην θάλασσα και βουτάει.
  • Ζητάμε να θάψει διάφορα μέρη του σώματος του στην άμμο  πχ θάψε στην άμμο τον αστράγαλό σου, τον καρπό σου, τα πόδια σου ή και να μπει κάτω από την άμμο αφήνοντας έξω μόνο το κεφάλι του.

2.    Σε παραλία με βότσαλα

  • Μαζεύω βοτσαλάκια και φτιάχνω ένα σχέδιο (ελεύθερο ή αντιγραφή σχεδίου ή ολοκλήρωση μιας εικόνας π.χ. φατσουλα, σχήματα, αριθμούς,γράμματα κ.α.)
  • Μαζεύω από την παραλία μόνο τα πιο μικρά κοχύλια. Ή μόνο τα πιο μεγάλα.  Τα παίρνουμε μαζί μας σπίτι και τα βάφουμε με πινέλα. Κάνουμε με αυτά μια κατασκευή.
  • Ταξινόμηση.  Σε ένα κουβαδάκι βάζουμε μόνο τα μικρά βότσαλα στο άλλο μόνο τα μεγάλα βότσαλα  στο τρίτο μικρά κοχύλια και στο τέταρτο μόνο μεγάλα κοχύλια.
  • Χωρικός προσανατολισμός, βάζουμε σε διάφορα σημεία τα βότσαλα ή τα κοχύλια. Ζητάμε να βρει το βότσαλο πχ που είναι ανάμεσα από τα κουβαδάκια ή κάτω από το κουβαδάκι κλπ. αντιστρέφουμε λέγοντας μας στο παιδί που είναι το κοχύλι που εσείς τοποθετήσατε.

 

 

Γενικά στον χώρο της παραλίας

  •  Παιχνίδι με μπάλα, κλωτσάμε ή πετάμε (πασούλες).
  • Με διάφορα αντικείμενα, δείχνουμε στο παιδί την άνωση που δημιουργεί το νερό με συγκεκριμένα απ΄αυτά.
  • Όταν φοράει μπρατσάκια βγάζω το ένα και το βάζω στο ανάποδο πόδι, χιαστή (δεξί πόδι αριστερό χέρι και το ανάποδο)
  • Κλείνει τα μάτια, του δίνουμε πχ ένα φρούτο και ζητάμε να το αναγνωρίσει.
  • Ανακύκλωση, μαζεύουμε κουτάκια και μπουκάλια από την παραλία  και μετά φτιάχνουμε μια κατασκευή.
  • Λίγο πριν φύγουμε μπορεί να  περιγράφει με σωστή χρονική σειρά πως πέρασε και τι έκανε στην θάλασσα.
  • Εξασκούμε την ταχύτητα με  παιχνίδια μέσα στο νερό με την μπάλα.
  • Μετράμε τις βουτιές,τα  βότσαλα, τα κοχύλια.
  • Γεμίζουμε μια  λεκάνη με νερό και ψαρεύουμε με μικρή απόχη λογιών λογιών αντικείμενα που θα βάλουμε στην λεκάνη.

 

 

Στα ψώνια

  • Βοηθάμε το παιδί να συμμετάσχει ψωνίζοντας δικές του προτιμήσεις και δίνοντας του χρήματα να τα διαχειριστεί γι αυτό το σκοπό. Έτσι μαθαίνει διαχείριση χρημάτων, εξασκείτε στις πράξεις και αναπτύσσει τις κοινωνικές του δεξιότητες.

 

 

 

Στην μεσημεριανή ξεκούραση και χαλάρωση

  • Διαβάζει το βιβλίο του. Ένα βιβλίο που το έχει διαλέξει μόνο του μέσα από μια συλλογή βιβλίων της ηλικίας του για να έχει και το ενδιαφέρον να το διαβάσει. Για τα παιδιά που δεν γνωρίζουν ακόμα να διαβάζουν επιλέγουμε μικρά παραμυθάκια με μια εικόνα στην κάθε σελίδα εύκολα νοήματα και σε περίπτωση που του το διαβάσουμε και εμείς πολλές φορές το παιδί θα μπορεί βλέποντας τις εικόνες  να το πει.
  • Επίσης μπορεί να κρατάει ημερολόγιο διακοπών και να γράφει κάθε τέλος της μέρας η κάθε τέλος της εβδομάδας.
  • Για τα παιδιά που ακόμα δεν γνωρίζουν να γράφουν μπορείτε να κρατάτε ημερολόγιο διακοπών με φωτογραφίες. Κάθε μέρα να βγάζετε μια φωτογραφία με κάτι καινούριο που μπορεί να κάνατε η κάτι που εντυπωσίασε το παιδί πολύ. Κάθε μέρα βάζετε την φωτογραφία που βγάλατε και εκτυπώσατε σε ένα άλμπουμ φωτογραφιών. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην περιγραφική και αφηγηματική ικανότητα. Στο τέλος του καλοκαιριού το παιδί θα έχει μαζεμένα και με ένα τρόπο που θα  θυμάται και το ίδιο όλα τα σημαντικά γεγονότα και τις καλύτερες στιγμές του καλοκαιριού.

 

Ευχόμαστε ένα όμορφο και δημιουργικό καλοκαίρι!

 

Tags: , , , , , , , , , ,